ZÁCHOVNÁ STOMATOLÓGIA

SLUŽBY

Zdravé zuby sú výsledkom vážneho prístupu k vášmu zdraviu a ústnej hygiene. Jednou z hlavných podmienok pre udržanie krásneho a zdravého úsmevu sú pravidelné návštevy zubára. Preventívne vyšetrenie je potrebné, aby Vás zubný lekár mohol identifikovať a odstrániť príčiny zničenia a straty zubov.

ČO JE ZÁCHOVNÁ STOMATOLÓGIA?

V zubnej praxi existuje mnoho rôznych smerov. Terapeutická stomatológia je hlavným smerom, ktorého úlohou je liečiť ochorenia zubov a mäkkých tkanív.

Do záchovnej stomatológie patrí:

• liečba zubného kazu a jeho komplikácií (pulpitída, periodontitída);

• liečba zápalu ďasien;

• liečba nekariezných lézií skloviny (fluoróza, hypoplázia, erózia);

• liečba a obnovenie zuba;

• odstránenie vrodených chýb tvaru a farby.

Metódy modernej záchovnej stomatológie sú zamerané na zachovanie zubov a elimináciu faktorov, ktoré môžu viesť k ich zničeniu.

Princípy terapeutického zubného ošetrenia v Digital Dental Clinic:

dental
  • bezpečnosť všetkých postupov;

• liečba bez bolesti a bez komplikácií;

• túžba zachovať zuby;

• použitie najšetrnejších metód liečby, čo umožňuje minimalizovať poškodenie, predĺžiť životnosť zubov;

• starostlivosť o zdravie a krásu úsmevu.

K takýmto výsledkom ošetrenia nám pomáhajú inovatívne technológie (moderné vybavenie, zubný mikroskop, digitálny intraoralný skaner zubov atď), zubné materiály a lieky najvyššej kvality. V diagnostike a liečbe využívame digitálne technológie, ktoré umožňujú našim lekárom presne stanoviť diagnózu, kontrolovať všetky procesy, vyvarovať sa chýb a garantovať pacientom vysokú kvalitu stomatologických služieb.

Čo robí zubný lekár?

Liečba závažných zubných ochorení je v kompetencii zubára. Zubný terapeut sa zaoberá nasledujúcimi faktormi:

• vykonáva úvodnú konzultáciu;

• vykoná vyšetrenie, ak je to potrebné, nasmeruje pacienta na diagnostiku (röntgen, orthopantomogram, CT);

• robí diagnózu;

• robí plán liečby;

• vykonáva liečbu kazu a iných zubných ochorení;

• vykonáva profesionálnu ústnu hygienu;

• odstraňuje kozmetické chyby zubov,

• vykonáva bielenie zubov;

• vykonáva ďalšie preventívne postupy (remineralizácia, fluoridácia atď.);

• špecializuje sa na endodontickú liečbu - čistí a lieči koreňové kanály.

dental clinic

Princípy terapeutického zubného ošetrenia v Digital Dental Clinic:

technology

Terapeutická liečba v zubnom lekárstve zahŕňa celý rad procedúr vrátane diagnostiky, plnenia, dentálnu higienu. Pre akýkoľvek problém má moderná stomatológia niekoľko riešení.

Diagnostika v terapeutickej stomatológii.

Keď jednoduché vizuálne vyšetrenie ústnej dutiny nestačí na presnú diagnostiku, identifikáciu zamerania zápalu, posúdenie povahy patológie, zubár predpíše pacientovi röntgenovu diagnostiku zubov.

Nasledujúce typy počítačovej diagnostiky sa používajú v terapeutickej stomatológii:

• lokálny röntgen zuba - lokálna identifikácia a potvrdenie problému, monitorovanie výsledkov liečby;

• orthopantomogram - je panoramatický obraz, účinný pri štúdiu cervikálneho kazu, dáva predstavu o stave všetkých zubov čeľuste;

• CT (počítačová tomografia) - je metóda, ktorá poskytuje najpodrobnejší odraz stavu zubov, vlastnosti štruktúry koreňových kanálikov, stav príušných tkanív, pomáha identifikovať akúkoľvek patológiu zubného systému.

ZUBNÉ OŠETRENIE.

Najčastejším zubným ochorením, ktoré najčastejšie sa stretávame - kaz. Príčinou kazu môže byť zlá hygiena, vnútorné ochorenia, nedostatok minerálov v tele a mnoho ďalších faktorov. Nebezpečenstvo zubného kazu spočíva v tom, že sa vyvíja až do určitého bodu bez zjavných príznakov a dá sa zistiť iba počas zubného vyšetrenia, kde lekár používa špeciálne nástroje. Záchovná stomatológia môže pacientom ponúknuť účinné metódy liečby a prevencie infekcie.

Tradičné ošetrenie kazu sa vykonáva v niekoľkých fázach:

• vyšetrenie, analýza, posúdenie veľkosti karyóznej dutiny, príprava plánu liečby;

• podľa indikácií (v prípade precitlivenosti, hlbokej dutiny) lekár aplikuje lokálnu anestéziu;

• príprava zuba, odstránenie infikovaného dentínu, vytváranie dutiny a jej príprava na plnenie;

• vyplnenie (obnova) zuba;

• konečná úprava estetickej rekonštrukcií (anatomicky správny tvar, kontrola oklúzie, leštenie);

• v prípade komplikácií (pulpitída) sa vykonáva aj čistenie, dezinfekcia, ošetrenie a vyplnenie koreňových kanálikov.

caries

ZUBNÝ KAZ.

ZUBNÝ KAZ. Dôvodom na návštevu k zubnému lekáru môže byť zmena farby (dokonca len strata prirodzeného lesku) zubnej skloviny. Takáto zmena je s najväčšou pravdepodobnosťou primárnym faktorom prejavu kazu. Zubný kaz je diagnostikovaný počas vizuálneho a RTG vyšetrenia a sledovania subjektívnych pocitov pacienta. Subjektívne pocity závisia od hĺbky lézie a závažnosti priebehu kazu.

Zubný kaz v začiatočnom štádiu vôbec neboli a pacienti myslia, že nemajú žiadne problémy zo zubami. Preto je dôležité absolvovať preventívnu prehliadku aspoň 2 krát do roka pre zistenie, pripadne liečenie zubného kazu v počiatočnom štádiu, keď zub ešte nie sú zničený. Zvyčajne pri hlbokom kaze pacienti sa sťažujú na bolesť, keď sa dostanú kyslé, sladké alebo studené, teplé jedlo na postihnutý povrch alebo do karyóznej dutiny. Keď sa dráždivý faktor eliminuje, bolesť zmizne. A ak nie, potom je s najväčšou pravdepodobnosťou priebeh kazu sprevádzaný zápalovými procesmi - pulpitídou alebo parodontitídou.

caries

Okrem tradičného vyplnenia existuje aj metóda neinvazívnej liečby kazu v počiatočnom štádiu (keď infekcia postihla iba povrchovú vrstvu zuba - sklovinu) - ICON. Táto metóda je absolútne bezbolestná, úspešne používaná v zubnom lekárstve, umožňuje liečbu bez poškodenia zdravých zubných tkanív.

V akých prípadoch sa touto metódou ošetrujeme kaz?

ICON sa používa pri liečbe kazu iba vtedy, ak sa na sklovine ešte nevytvorila karyózna dutina. Poškodenie tkaniva by nemalo ísť do hĺbky viac ako 1/3 hrúbky dentínu, ktoré je možné vizualizovať pri röntgenovom vyšetrení. Deti pokojne tolerujú liečbu kazu metódou ICONu. Tento postup ich nevystrašuje a nespôsobuje veľa nepohodlia. Ako je liečba kazu pomocou technológie ICON?

⁃ Pred vykonaním terapeutických manipulácií zubár dôkladne čistí zuby a odstraňuje povlak;

⁃ pomocou špeciálnej trysky lekár aplikuje na postihnutú oblasť gél, ktorý zahŕňa kyselinu chlorovodíkovú. Počas 2 minút liečivo odstraňuje povrchovú vrstvu, ktorá inhibuje proces infiltrácie. Po uplynutí tejto doby sa otvorí prístup k zóne počiatočnej lézie zubného tkaniva a začne sa ďalšia fáza liečby kazu pomocou technológie ICON;

⁃ lekár umyje leptací gél prúdom vody a vzduchu. Potom vysuší povrch zubov a opláchne ho roztokom etanolu, aby sa odstránili zvyšky vody z pórovitých tvrdých tkanív. Po vysušení zubný lekár vidí hĺbku kazu s vlastnými očami

- ICON aj bez vŕtania dáva túto príležitosť. V záverečnej fáze lekár dôsledne aplikuje vrstvy kompozitnéj vyplní na zub.

Aké sú výhody techniky ICON pri liečbe kazu u detí?

• anestézia sa nevyžaduje;

• táto metóda sa používa aj na ošetrenie detských zubov;

• počas spracovania sa zachovajú nepoškodené oblasti tkaniva;

• pomocou infiltrácie ICON môže byť zubný kaz niekoľkých zubov vyliečený pri jednej návšteve;

• dosiahne sa nielen terapeutický, ale aj vysoký estetický výsledok;

• postup liečby trvá cca 15 minút.

Prijdete zo svojim dieťaťom na stretnutie so zubným lekárom našej kliniky. Lekár ho preskúma a ak existujú náznaky použitia technológie ICON, zastaví kaz najbolestnejším spôsobom.

Pulpa (zubná dreň), rovnako ako akýkoľvek orgán, reaguje so zápalom v reakcii na podráždenie. Hlavnou príčinou zápalu nervového tkaniva zuba je karyózna lézia. S progresiou kazu a zničením skloviny vstupujú baktérie do dentínu. Hlboké poškodenie, ktoré dosiahne dentín, umožňuje baktériám vstúpiť do pulpy zuba a spôsobiť zápal pulpy. Akonáhle sa vo vnútri zuba, baktérie začnú aktívne množiť. To poruší normálne fungovanie zuba a spôsobuje nepríjemné pocity alebo bolesť. Samotný organizmus nemôže vyriešiť tento problém, pretože baktérie zničia nielen zub, ale aj zničia jeho obranný systém: krvné cievy už nie sú schopné dodávať špeciálne ochranné bunky, ktoré môžu bojovať proti infekcii. Preto musíme sa zbaviť takého chorého nervu.

tooth

LIEČBA ĎASIEN.

Liečba ďasien v terapeutickej zubnej ordinácii sa vykonáva s miernym vývojom zápalového procesu a zabezpečuje nasledujúce opatrenia:

• profesionálna ústna hygiena;

• odstránenie faktorov, ktoré vytvárajú priaznivé podmienky pre vznik infekcie v gingiválnych tkanivách - liečba kazu, náhrada starých výplní;

• liečba zapálených tkanív špeciálnymi antibakteriálnymi látkami (aplikácia terapeutických gélov);

• konzultácie o domácej ústnej hygiene, prevencii zápalu ďasien.

Parodontológia - odvetvie zubného lekárstva, ktoré sa zaoberá liečbou ochorení ďasien a iných parodontálnych tkanív - oblastí kostí, v ktorých sú umiestnené korene zubov (kostné tkanivá alveol), periodontium a cement koreňov zubov.

Ochorenia ďasien nie sú menej časté ako ochorenia zubov. Podľa štatistík ich do určitej miery trpí viac ako polovica všetkých ľudí. Konečným výsledkom týchto prejavov môže byť aj strata zuba.

V prípade vážneho poškodenia ďasien (vývoj parodontitídy, tvorba periodontálnych vreciek, pohyblivosť zubov atď.), špecialisti z iných častí zubného lekárstva - parodontológ, zubný chirurg sa zaoberajú liečbou.

PREVENCIA.

Hlavnou príčinou ochorení zubov a ďasien u pacientov je plak, zubný kameň. Preto je jednou z najlepších metód prevencie kazu, gingivitídy profesionálna ústna hygiena v zubnom lekárstve. S vysokou tendenciou k rozvoju kazu môže lekár predpísať pacientovi remineralizáciu skloviny (výživa s minerálmi, posilnenie tvrdých tkanív, Ochrana pred zničením infekciou).

diagnostic

PEČATENIE ZUBOV.

Spôsob pečatenia zubov spočíva v utesnení trhlín a iných anatomických výklenkov zdravých zubov adhezívnymi materiálmi, aby sa vytvorila bariéra pre vonkajšie faktory kazu. Zloženie tmelu použitého v tomto postupe zahŕňa antikaryózne látky - fluór a vápnik. Tieto zložky prispievajú k výžive zubov, čo znižuje riziko vzniku kazu. Preto je potrebné pochopiť, že utesnenie trhlín je veľmi užitočným a nevyhnutným postupom.

Digital Dental Clinic